PYTANIA RODZICÓW
 

1)      Czy to prawda, że im wcześniej tym lepiej, aby dziecko rozpoczęło naukę języka obcego?

Powszechne swierdzenie, że można uczyć się przez całe życie i w każdym wieku jest tylko częściowo prawdziwe. Dziecko wykazuje dużo większą łatwość w przyswajaniu języka obcego, niż dorosły. Dzieci w wieku od 0-6 lat wykazują niesamowitą chłonność i potencjał. Jest naukowo udownodnione, że w tym okresie dzieci rozwiają 80% swojego potencjału intelektulnego. To wtedy krtań i narządy głosowe są elastyczne i wspaniale przystosowują się do tworzenia nowych dźwięków. Zaniedbaniem byłoby nie skorzystać z tej elastyczności umysłowej, fonetycznej i słuchowej, aby nie rozpocząć nauki języka obcego jak najwcześniej.

2)      Kiedy najlepiej rozpocząć naukę języka obcego u dziecka?

Im wcześniej, tym lepiej. Zalecamy rozpoczęcie nauki języka obcego w okresie od 2 - 3 roku życia. Wtedy to dziecko jest niesamowicie chłonne i pragnie poznawać świat dźwięków zupełnie mu obcych. z drugiej strony dziecko 2 – letnie jest już na tyle dojrzałe emocjonalnie, aby zacząć spotykać się z innymi dziećmi podczas zabawy z językiem obcym.

3)      Czy rozpoczęcie nauki języka obcego u dziecka 2 – letniego nie obciąży jego umysłu?

Nauka języka obcego u dziecka 2 – letniego nie obiąża jego umysłu, lecz podnosi w znaczny sposób jego poziom intelektualny. Tym bardziej, że nauka ta jest imitacją tego, czym dziecko jest zajmowane w domu, z tą różnicą że odbywa się to w języku obcym. Tak więc lekcje z dziećmi od 2 roku życia polegają na zabawie, śpiewaniu, rymowaniu, graniu w gry. Takie aktywności nie powodują obciążenia umysłu dziecka.

4)      Chciałabym zapisać moją 4-letnią Maję na zajęcia angielskiego. Jak wygląda taka nauka? Czy nie jest problematyczne to, że lektorzy nie komunikują się z dziećmi w języku polskim?

Niechętnie używamy słowa „nauka” jeśli chodzi o proces przyswajania języka obcego u dzieci najmłodszych. Nauka kojarzy się z pewnym wysiłkiem, koncentracją, wytyczaniem celów, zdawaniem egzaminów i testów.

Tymczasem naszą wizją jest, aby dzieci używały języka obcego do zabawy i komunikacji! Aby to zrealizować wystarczy przekazywanie informacji w obcym języku. Tym bardziej, że właśnie naturalną metodą poznawania świata u dzieci jest rozwijanie umiejętności opisywania otoczenia i komunikowania się z nimi.

Dziecku jest obojętne w jakim języku poznaje nabliższe mu otoczenie. Dlatego tak ważne jest aby właśnie w tym okresie to wykorzystać i umożliwiać mu jak najczęstszy kontakt w językiem obcym!

5)      Czy to, że dziecko rozpoczyna naukę języka obcego w okresie, kiedy samo jeszcze dobrze nie mówi nie wpływa negatywnie na rozwój jego mowy ojczystej?

Nie, absolutnie nie. Fakt że dziecko rozpoczyna naukę języka obcego w okresie, kiedy nie potrafi porozumiewać się w swoim ojczystym języku lub też dopiero rozwija tą umiejętność nie wpływa negatywnie na rozwój jego ojczystej mowy.

Krtań dziecka jest tak elastyczna, że potrafi bez trudu produkować dźwięki charakterystyczne dla każdego języka. Wtedy też najsprawniej działa aparat głosowy pozwalający na imitację, a i mózg posiada największą plastyczność.

Dziecko potrafi bez trudu przechodzić z jednego języka do drugiego. Tego nie potrafi dziecko jednojęzyczne, które nie uczy się języka obcego. Dzieci mają niesamowity dar przyswajania dowolnej ilości języków i używania ich w odpowiednim kontekście. Dzieci nie tłumaczą sobie słów z jednego języka na drugi (jak to robią osoby, które zbyt późno rozpoczęły naukę języka obcego). Dzieci otrzymując językowy bodzieć (np. usłyszą angielską piosenkę, bajkę, osobę, która posługuje sie językiem obcym) i zaczynają mówić w języku obcym nie zastanawiając się nad tym. 

6)      Czy powinnam towarzyszyć mojej 3 – letniej córce Nadii na zajęciach angielskiego?

Jesteśmy zwolennikami, aby docelowo dzieci od 3 roku życia były na lekcji bez rodziców. Oczywiście nie może się to stać od razu. Na początku rodzice siedzą z dziećmi na lekcji (zazwyczaj są to 2 tygodnie, aczkolwiek okres może trwać dłużej w zależności od potrzeb dziecka). w momencie kiedy dziecko czuje się bezpiecznie na lekcji możemy spróbowac zostawić je sam na sam z lektorem i innymi dziećmi.

Ciągła obecność rodzica na lekcji wytwarza u dziecka świadomość, że w sytuacji kiedy dziecko nie rozumie czegoś w obym języku, rodzic zawsze wytłumaczy i pomoże dziecku, tłumacząc niejednokrotnie prośby i polecenia lektora na język polski. Dziecko powinno włożyć wysiłek aby próbować zrozumieć lektora który posługuje się obcym językiem. Jeśli rodzic będzie stale obecny podczas lekcji może to spowodować u dziecka zahamowanie procesu rozwoju samodzielnego myślenia w obcym języku.

7)      Jak często dziecko powinno mieć kontakt z językiem obcym?

Doświadczenie podpowiada nam, że spotkania z lektorem w GADULE powinny odbywać się minimum 2 razy w tygodniu. w większości szkołach spotkania te są organizowane 1 w tygodniu. Jest to stanowczo za mało. Przerwa 6 - dniowa powoduje, że dziecko zapomina treści przekazane mu podczas lekcji, a kolejna lekcja jest wprowadzaniem na nowo tego samego materiału. Zaś zalecenie odsłuchu płyt CD w domu, nie zastapią spotkania z lektorem, który „na żywo” produkuje obcą mowę, reaguje i komunikuje się z dziećmi w obcym języku.

8)      Ja sama nie znam języka obcego. Czy jest możliwe rozpoczęcie nauki języka obcego u mojej 2,5 – letniej Zuzi?

Oczywiście jest możliwe, aby Pani córka rozpoczęłą naukę języka obcego, podczas gdy Pani sama nim nie włada. Zapisując dziecko do GADUŁY, my bierzemy odpowiedzalność, aby w sposób właściwy i prawidłowy wprowadzić dziecko w świat obcych brzmień. Rolę rodzica widzimy tu jako osobę, która zachęca i motywuje aby dziecko do nauki.

 

9)      Chciałabym zapisać mojego 3-letniego Oskara na zajęcia angielskiego, on jednak często choruje w okresie zimowym. Czy jego nieobecności nie zakłócą procesu nauki?

Proszę się nie obawiać. Dzieci często przechodzą infekcje w okresie jesienno – zimowym. Rodzice w GADULE przychylają się do prośby, aby dzieci chore nie przyprowadzać na zajęcia w trosce o nie same i inne dzieci. 

 

 

NASZE SZKOŁY


os. Jana III Sobieskiego 52, Poznań


os. Bolesława Chrobrego 110

 

 

WYBRANE OPINIE O NASZEJ SZKOLE


Najbardziej lubię ten moment, kiedy moje dziecko wychodzi z lekcji angielskiego i śpiewa na cały głos:

"Go away big green monster go away!…"
tata 6-letniej Oli

Facebook - prawy

ZAPRASZAMY

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Jeśli życzą sobie Państwo, aby usunąć zdjęcie dziecka ze strony prosimy o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Napisz do nas


1.*
2.*
3.
4.